söndag, februari 20, 2011

Dopfilt, namnbyxor och elefantskallra till Albin!

Igår var det kombinerat dop och bröllop för våra bästa vänner Maria och Daniel och deras yngste son Albin. Allt var så vackert och tårarna rann...!!! Älskar bröllop och brudparet var så himla fina. Albin var såklart också jättesöt i sin dopklänning med spetsband, nyvaken lagom till det var dax att få vatten på huvudet. =)
Till dop-present hade jag sytt en filt med namn och datum, en matchande elefantskallra, och Albinbyxor i vitsvartrandig velour. =) Ursäkta de mörka bilderna...längtar efter sommar nu! =) Mönstren är mina egna, elefanten är ursprungligen ur en gammal Allerstidning eller liknande men ommodifierat och tillagt en del.
Det vita tyget med kort lugg till filten är köpt på Erikshjälpen, det retro gröna tyget likaså tror jag, kantband från Lust & Fägring (lokal butik).
Elefanten close up...=)
Albinbyxorna är i stl. 80, svartvitrandig velour från Stoff och Stil, rött tyg till bokstäverna från mina gömmor (vet med andra ord inte riktigt var jag köpt det), svart mudd från Stoff och Stil. Dessa byxor fick extra hög midjemudd, och såklart också långa muddar i bensluten så de kan användas länge.
Framifrån.
Nu har jag avklarat lite av de saker som känts brådskande för mig privat denna månad, och känner mig mer kapabel att ta itu med de beställningar och beställningsförfrågningar som väntar...Ganska mycket nu, vilket är kul, jag ska sy så snabbt jag kan! =)

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig doppresent! Jättefint! Gillade att namnet på filtens baksida var i framsidans tyg! Gissar på att lillkillens föräldrar blev jätteglada!!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint tyg du lyckats hitta till filten! Grönt är skönt!

    SvaraRadera
  3. Urfina grejer! Inte fy skam som doppresent ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...