tisdag, april 06, 2010

Nya tyger och mönster!

Har ju sen sist samlat på mig lite fler tyger och mönster, instinkten att söka efter sånt stängs aldrig av...=) Och lyckan när man hittar ett fint tyg är härlig! So here goes, både loppis och nya tyger och mönster...Härligt grönturkos retro påslakan från en lokal loppis, och 4 roliga mönster, 2 med klänningar i vuxenstorlek som jag vill prova, och ett singoallamönster från stl. 110...=)
Nytt aptyg i bomull med turkosa apor på grön botten!
Hmm...tyget längst till vänster är ett lilagrönsvart-rutigt ylletyg, syns ju inte på bilden. Det röda hjärttyget är en liten bit bomull, från Erikshjälpen, i mitten beige retro bomullstyg i mitten och längst till höger en ganska stor bit stretch-jeanstyg i ljusblått med blommor, fyndat på Tradera!
Stor bit präglad vit trikå från Erikshjälpen, ska sy bodies och leggings till Tiril! I mitten söt elefanttrikå som jag fick av Aleisa, och bredvid den en bit grön jerseytrikå med bruna apor, köpt på Tradera, blir nog mössor.
Hittat ett sött retro band med blommor och hjärtan, på Erikshjälpen.
Köpt mitt första nummer av Ottobre, Ottobre barn! =) Var en del roliga mönster där, ska nog hålla utkik efter kommande nummer! =) Också hittat ett mönster med babystorlekar...och vitrosa vaxduk till haklappar.
Ingen bra bild på detta, men är en påse med dockmönster, bla Madickenklänning och förklädesklänning, så roligt!
Och måste också visa lite lånade böcker...den längst till vänster har jag lånat av min kära mamma, och de övriga två har jag hittat på bibblan! Roligt att kika på nya mönster!!

4 kommentarer:

  1. Vad mycket roligt du har kommit över! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd :o)
    Kul att se det beigea retro tyget i mitten i en annan färg, då jag själv hittat det i rött.

    SvaraRadera
  3. Oj, vad många fynd. Ska bli spännande att se vad det blir av alla tygerna.

    SvaraRadera
  4. Oj vad mycket fint och roligt. Som julafton ju!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...