torsdag, februari 18, 2010

Present till systerdotter 6 år!

Kan nu visa en av de "hemlisar" jag sydde för rätt länge sen... Min systerdotter fyllde 6 år den 3 Februari, men vi har kunnat ge henne presenten först för några dagar sen! Ursäkta de dåliga fotona, vet ej vad som hände med ljuset... Hon fick en tröja, ett par jeans (och ett pysselset för att göra egna studsbollar! =))
Tröjan är en raglanmodell sydd i stl. 130, mönster från Åsa Lennartssons "Sy barnkläder i mjuka tyger". Första gången jag syr i så stor barnstorlek.
Tyget är hjärt-trikå köpt på Ohlssons, vit trikå från tyg-gömmorna, rosa muddväv från syaffär som gick i konkurs i somras.
Jeansen är också i stl. 130, mönstret eget men mått-hjälp från Åsa Lennartssons bok. Tyget är från ett par gamla jeans jag haft liggande, ceriselila mudden från tyg-vrån (vet ej var jag hittat den...) Satte resår i mudden i midjan. Symärket (en fjäril) kommer från lokala sybehörsaffären "Lust & Fägring".
Jag hoppas att kläderna ska sitta bra, och att systerdotter vill använda dem=)!

1 kommentar:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...