söndag, maj 16, 2010

Nysytt! Mössor och dreggelscarfs, bättre sent än aldrig!

Jag har sytt några mössor och dreggellappar/scarfs på sistonde...
De två överst till vänster är vinnarmössorna i min tävling, en i stl. 40/42 i detta randiga tyg och en tågmössa i fyrkantsmodellen i ca. stl. 50. =) En av de grönblommiga mössorna har Tiril fått och den andra är såld (med matchande dreggellapp). Mössan i mitten är en ny modell jag börjat sy i, ser stor ut men sitter bra på Tiril. =) Den är sydd i enkel trikå men dubbelt nedtill och uppvik . Jag har också omarbetat mitt dreggellappsmönster för lite mer pös.
En av de svartvita dreggelscarfsen är över och till salu för 30 kr om nån är intresserad. =) Har tyvärr slut på detta tyg sen, kanske nån snutt till applikation eller gosedjur kvar bara...Det randiga tyget är köpt på Tradera, härligt mjuk jerseytrikå. Tågtyget känner alla igen från Jofotex. Det gröna blomtyget är bomullstrikå från Ohlssons. Och det svartvita bomullstrikå köpt på Tradera. Dreggelscarfsens baksida är i vit trikå.
Mönstren är mina egna.
Tiril visar sina nya möss o dreggel-set, sööötskruttan!
Kiron visar hur fyrkantsmössan sitter på, är svårt att fota den liggande, ser så konstig ut. Den är i dubbel trikå.
I April fyllde min bästa väns dotter 5 år och fick då en hjärtmössa med matchande scarf till. =)

1 kommentar:

  1. Härliga mössor och scarfes! Tyvärr verkar de behövas ett tag till ;-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...