torsdag, oktober 28, 2010

Upp i det blå med flygplanströja!

Jag har sytt en tröja till Kirons förskole-fotografering (som inte är förrän 11/11 men nu får den ligga och vänta i byrålådan fram till dess, skönt att vara ute i god tid i år)! Detta tyg har varit menat att bli en tröja till Kiron i evigheter, men först nu har det blivit av. I stl. 110, från Åsa Lennartssons bok. Tyget tror jag att jag köpt på Tradera, och det röda i ärmarna är köpt på Ohlssons. Den blå halsmudden är köpt på Tradera, men färgat av mig.
Jag provade en "ny" av min maskins dekorationsssömmar till både muddrullå och fållar, är så roligt att testa, denna gillar jag verkligen!

Och tröjan passar perfekt...Lilla killen ville ju gärna använda den direkt, men den ska sparas, hehe! Nu pratar han ofta om "egefant-tröja" och traktor-tröja....De är på gång, men till den förstnämnda har tyget inte ens kommit hem än, haha!

4 kommentarer:

  1. Förstår att han vill ha den tröjan nu med en gång. Ser jättefin ut...

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg kombination av tyger å vilka fina sömmar din maskin har!

    SvaraRadera
  3. Fin tröja i kul tyg. Snygg sömm också.

    SvaraRadera
  4. Härligt tyg! Kul att testa lite olika sömmar.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...