lördag, december 18, 2010

Beställt set med klänning och tights i draktyg!

Har sytt klart en beställning till en liten tjej, klänning och tights i stl. 86/92! Och jag måste säga att jag är toknöjd! Fått prova en lite ny modell på klänning, och tycker färgerna känns som en liten karamell! Dock svårt att fånga rätt nyans på bild, och med "ständigt" mörker blir det ju bara värre.
När Kiron såg detta så sa han genast att Tiril skulle ha dem att dansa i, men när jag förklarade att de inte var hennes, så sa han att HAN skulle ha dem att dansa i...Tyvärr får ingen av mina barn dem, men jag skulle nog gärna haft ett liknande set till Tiril, men då blir det ju till att beställa mer tyg...Det enda som hindrar mig är ju ekonomin, för fint är det! Jaja, vi får se i Januari kanske.
Beställaren gav mig ganska fria händer, hon blev väldigt förtjust i draktyget, fast jag hade bara lite kvar, så det blev att kombinera med ett annat cerist tyg.. Som sagt lite ny modell på klänning, det var tex. första gången jag testade med volang, blev jättenöjd! Jag provade också rullfåll men tyckte det blev så ojämnt, har väl inte rätta touchen, så det klippte jag bort och satte muddar istället.
Det syns inte på bilden, men klänningens kjoldel har fyra våder.
Mönster eget, draktyg från Znok design, cerise tyg från MG-tyger, lime mudd från Stoff o Stil.
Tightsen fick resår i midjan, och istället för mudd nedtill satte jag draktyg och fåll.
I halsens muddrullå sydde jag en av min maskins dekorsömmar, jag tycker oftast de blir roligare nu än tvillingnål!

Nu har jag "bara" Tirils julklänning jag måste bli klar med innan jul, och hinner jag nåt mer (troligen inte) är det bara ett plus! Skönt! =) Lär väl bli lite mindre sytid framöver också, med alla helger och så, och dessutom har 3-åringen jul-lov i 3 veckor.

3 kommentarer:

  1. Fina kläder du sytt! Gillar modellen på klänningen. Har haft nått liknande i tanken ett tag men annat har fått komma före... Tycker inte heller att det är helt lätt att få rullfåll jämn men det är väl bara att öva vidare på plagg till sina egna barn för beställda kläder vill man ju ska vara perfekta.

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin modell! Ha en god jul!

    SvaraRadera
  3. Jättefint set! :)
    Och, nej, jag har heller inte fått till rullfåll riktigt. Men jag övar :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...