torsdag, augusti 16, 2012

Mer egosömnad!

Jag har sytt ännu ett till plagg till mig själv, denna gång en tunika/klänning i tyget jag fick av min man och barn senaste mors dag. =)
Jag klippte ut denna på frihand, men hade i åtanke denna tunika jag sydde efter ett 70-talsmönster för en tid sen.
Tyget är en härlig viskostrikå från Ohlssons, med "volanger". Inte helt lätt att sy i, men det gick. ;o) Och tunikan är jätteskön!!
Jag lämnade nederkanten rå, svårt att fålla detta tyg.

Jag har ännu en tunika/topp till mig själv utklippt i väntan på sömnad, men sen är det nog slut på egot för denna gång och jag tar itu med barnplagg som väntar igen. ;o)

2 kommentarer:

  1. snygg... gillar både tyget och modellen! Jättesnyggt med skärpet till!

    SvaraRadera
  2. Snygg! Det är ju såroligt att sy till sig själv.....!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...