måndag, januari 03, 2011

BEST OF MIN SÖMNAD 2010! =)

Hej på er, vi har inte hörts sen förra året, hehe! Inte en söm har jag sytt sen före jul, börjar få abstinens... Jag har klippt litegrann och hoppas jag hinner sy lite snart. Kiron är hemma från dagis även denna vecka, så det är lite svårare...


Jag tänkte summera upp 2010 års sömnad och bloggande med några av mina egna favoriter för varje månad under året... =) Av naturliga skäl har det blivit kanske lite mindre sömnad detta år, men jag har ju även velat njuta av mammalivet med bebis. Men jag har också provat flera för mig nya modeller och mönster, har varit roligt att få utmana sig lite och inte alltid sy samma samma.


JANUARI:

I Januari sydde jag ganska febrilt inför bebisens ankomst. Jag provade en del nya mönster, bla. dessa hängselbyxor i gula tågtyget, som bebis skulle få!

Detta sovset fick följa med till BB, jag hade knåpat ihop en åkpåse, en kaninskallra och en snuttefilt i samma tyg!


FEBRUARI:

Strax innan vi for in på BB sydde jag klart dessa bruna velourhängselbyxor, samma mönster som de ovan men utan fot. De kom också väl till användning, och gick sen i arv till min bästa väns lilla kille! Så kom hon då, Tiril, vårt andra underverk! Så roligt det var att få se alla små kläder jag sytt användas!


MARS:
Av naturliga skäl blev det inte mycket sytt denna månad...men den här omlottströjan sydde jag kantband på, och Kiron fick också nya gardiner...

APRIL:
Mer klippt än sytt denna månad. Men Tiril fick en barnvagnsleksak, ett T i härliga kontrastfärger.



MAJ:

Jag sydde min första jacka, en provjacka i stl. 86 som än ligger och väntar på Tiril!



JUNI:

Kusin Wilma fyllde 3 år och fick ta med sig denna klänning till Grekland, lite egenknåpat mönster.

JULI:
Mina favoriter denna månad var mor & dotter-matchningen jag sydde till mig och Tiril, till hennes dop. En förklädesklänning till henne och en "örngottströja" till mig.




AUGUSTI:

Tiril fick äntligen en namn & datum-filt som jag sytt på lite då och då!




SEPTEMBER:

Jag sydde en jacka till en bekant, i stl. 86?

Gillar även detta set jag sydde till Tiril, med kortärmad body och 2 matchande muddbyxor.



OKTOBER:

Gotrollet Kiron fyllde 3 år! Jag sydde liksom förra året ett helt set till honom, hoodie och byxa i sweatshirttyg och revärer, och en vikingatröja. Dessa är favoriter och används ofta. Jag hade också en tävling, min första i sybloggen faktiskt, har hittills annars bara haft i min vanliga blogg.


NOVEMBER:

På tiden att min bästa väns lilla son som föddes i Juli fick egna LillSpooky-kläder, eller hur? (och inte bara i arv efter Tiril, hehe!) Han fick mössa & scarf, body och velourmuddbyxor.



På BVCs fotografering så fick Tiril ha drakbodyn jag sytt till henne, så söt!

DECEMBER:

En tjej som gillade draktyget ville ha en klänning och tights, och detta är vad jag åstadkom. En av årets favoriter!!

Och Tirils julklänning var bara för rolig att sy!!




Nu ligger ett nytt år av förhoppningsvis massor av sömnad framför mig, jag ser fram emot vad det kommer att ge!!! Jag hoppas på att hinna sy lite mer till mig själv, då jag har flera tyger som ligger och väntar just för detta ändamål, och jag hoppas även att jag hinner prova alla andra modeller jag är sugen på att testa till barnen (och även utan någon specifik mottagare...=))

11 kommentarer:

  1. Såå mycket fina saker! Att du hunnit med!

    SvaraRadera
  2. Härligt med en återblick av syåret! Min favorit var dopkläderna som di visade livebilder på. God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. du glömde en snygg gul tröja du sydde i december:-)

    SvaraRadera
  4. Helt underbara saker du gjorde under förra året! Ser fram emot att följa din blogg även detta året. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. Men vad mycket fint! Och vilka fina barn!

    SvaraRadera
  6. Å vad mycket fint du sytt under året. Man inser hur mycket man producerar när man ska välja ut favoriter sådär.
    Gott nytt 2011!

    SvaraRadera
  7. Mycket fint du har sytt! Kul med en genomgång av året :)

    SvaraRadera
  8. Vad kul med klädkavalkaden! Så kul att se några av årets fina sydda ting. God fortsättning på det här året.

    SvaraRadera
  9. Vilken rolig läsning och vad mycket fint det blivit under 2010.

    SvaraRadera
  10. Vad kul att du valt att se tillbaka på det gångna året med utvalda bilder och händelser. Det hinner hända mycket på ett år - och mycket glömmer man bort.
    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  11. Ja, du har verkligen sytt jättemycket fint under året! God fortsättning!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...