tisdag, juli 20, 2010

Drakar, vikingar, döskallar och hjärtan!!

Fick hem ett efterlängtat paket från Znokdesign igår...Med cerise drakar... ...och gröna vikingar!! De blev de färger jag fick beställa av dessa tyger som jag väntat på lääänge (väntat på att de skulle komma in för beställning..!) Får väl se om det blir fler färger senare. De är såå fina och redan tvättade och det kliar i fingrarna efter att klippa och sy i dem! Kiron ska iallafall få en tröja i vikingatyget och Tiril en body i draktyget, sen får vi se vad det mer blir.
Har oxå hittat lite fler tyger...här ett nytt litet påslakan med två olika sidor, grönt med vita hjärtan...
och vitt med gröna hjärtan. Klänningar ser jag här!
Ett stort nytt påslakan oxå med två olika sidor. Svart med vita döskallar...
...och vitt med svarta döskallar! Byxor m.m! På Tradera blev det en liten bit vit bomull med röda hjärtan, stumt.
Och från Eriks en liten bit guldtyg, kul att ha till utklädningskläder m.m.!
På mitt älskade Erikshjälpen har jag oxå hittat lite nya mönster, på förkläde/klänning, omlottskjolar till mig, heloveraller och babykläder, bla. volangtrosor! =)
Och på tal om tyger och mönster så har jag fotat alla mina tyger och ska framöver lägga ut tillgängligt här så ni kan se vad jag har för tyger, och jag kommer oxå lägga ut några tyger och mönster (har nog lite för många!) på Tradera. Men det blir som sagt längre fram...nu vill man ju bara njuta av sommaren, har ju knappt tid att sy ens. =)

5 kommentarer:

  1. Vilka fina tyger och mönster, har också beställt ett paket från znokdesign - habegäret har slagit till igen:) Det är dax att sluta titta på tygerna och sy lite mera *ha-ha*

    SvaraRadera
  2. En massa fina tyger, åhh så kul! Vill också beställa från Znok.....

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tyger du har fått hem!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina tyger. Jag tror att jag har en klänning från min barndom i mönstret längst upp till höger. Jag hade den på ett bröllop och nu har min Ella den. Modellen är jättefin och Ella kallar den för sin Elisabeth (Madicken) klänning.

    SvaraRadera
  5. Har ju tänkt kommentera tidigare, men det har inte blivit av =)
    Mycket fint du syr!

    Är själv så sugen på drakar och vikingar, men det får vänta till hösten.
    Eftersom vi bor i samma stad (eller jag på landet utanför då)
    Blev du lite nyfiken nu ;)
    Jag är Aina (Tobbe på Frasses fru), tänkte att om du skulle beställa mer tyg, kan du väl höra av dig -så kan vi dela på frakten. Jag blir lite snål då jag ofta bara ska ha nån meter och tänker att jag tar det sen -när jag ska ha mer.

    Tror att Mattias har Tobbes nummer, annars kan du maila. aina_persson@hotmail.com
    Om inte annat så ses vi nog på nån av höstens bytesdagar.

    /aina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...