lördag, juli 24, 2010

Troll i sömnad av syskonmatchning till 2 småkillar!

Om det här syprojektet kan jag bara säga ÄNTLIGEN KLAR!!!! Det är mycket som krånglat här, och det på detaljer som egentligen är lätta och inte borde krångla... Men men. Jag har sytt 2 par muddbyxor med rymdhundar och matchande T-shirts till ett syskonpar på 10 månader (?) och 4 år. (Stl. 74 och 110). Byxorna gick smidigt och utan problem. Hundtyget "Lilla hund" från Åhlens för ca. 1 år sen, svart mudd från Stoff & Stil. Jag har gjort långa muddar i bensluten för att de ska gå att vika upp och förhoppningsvis förlänga användningstiden. Försökt utveckla byxmönstret ytterligare för lite mer pös nedtill.
Sen var det då T-shirtarna, och det var här trollen kom in. Ett missöde med tvillingnålen gjorde att jag fick sätta svart muddrullå i ärmarna på den lilla T-shirten istället för vanlig fåll (blev ett hål som jag fick klippa bort). Kanske var ganska bra att de inte blev precis lika?
Sen knapparna, var första gången jag gjorde denna typ av knäppning, det gick väl iofs ganska bra men jag har valt lite tunt tyg så det blev hål första gången, fick sprätta bort och sy nytt... Men till slut så. Tröjorna har applikationer av en rymdhund, jag skrev ut en förstorad bild på skrivaren.
T-shirtarna är sydda i tunn jerseytrikå, och applikationer och muddrullå i svart muddtrikå från Stoff & Stil.
Nu hoppas jag verkligen att kläderna ska passa och hinna användas innan sommaren är slut! En fråga: Jag har tänkt prova Ottobres mönster för första gången, och jag vet att de ibland är luriga, men hur var det nu, brukar de vara för stora eller för små, korta eller långa eller vad?
Och ett litet klagomål bara såhär i allmän grubbelhet....Jag har 2 gånger nu vunnit tävlingar på sybloggar, nämner inga namn, utan att få vinsten. Skriver bara detta för att jag tycker det är lite surt och undrar om nån annan varit med om samma sak? Har ju inga egentliga krav på vinsten, men nog känns det lite ledsamt att man inte får dem. =( Kanske glömska, kanske nonchalans, vad vet jag?

3 kommentarer:

  1. Hej svej! Snygga kläder, hundtyget är tufft och applikationerna blev riktigt bra! Jag har inte provat applikationer men är det inte svår? Tror att jag ska test, det ger lite mer liv åt en enfärgad tröja. Jag upplever att Ottobre mönstren är stora i storlekarna, klipper ibland utan sömsmån så brukar det bli lagom...

    SvaraRadera
  2. Verkar som om du fått en krokig syväg, men slutresultatet är jättefint! Så tråkigt att du inte fått dina vinster. Själv har jag bara haft turen att vinna en gång och vinsten kom efter någon månad.

    SvaraRadera
  3. Fina set vart det till slut, och sommaren är ju inte slut än :) Knäppningen på axeln vart ju jättebra, tråkigt att vinna men inte få sin vinst, rätt ska vara rätt liksom. Om man inte får ett svar att det hänt något så det drar ut på tiden..

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...