söndag, augusti 15, 2010

Kortärmad bodysuit till 6-månaders Tiril!

Den här bodysuiten klippte jag till redan i början på sommaren, och tänkte att jag har ganska gott om tid att sy den...Men andra saker har ständigt kommit före och den har blivit liggande...Men häromdagen tog jag tag i saken och gjorde den klar, på tiden! Och nu i helgen har det ju varit så varmt också och perfekt väder för att använda den! =) Bodysuiten är i stl. 68/74. Sydd efter Meedoms mönster form 1. Jag har satt knappar på ena axeln och i grenen. Turkos muddrullå i halsen, vet ej var muddväven köpts...Men tyget är en tunika som jag slaktat, inköpt begagnad just för detta ändåmål! Jag har satt in två bilder för att färgerna var svåra att få rätt...
Tillägg: Jag använde fagottsöm till muddrullån också denna gång, blev riktigt tufft!
Den sitter jättebra!
Närbild på tyget...härliga färger!
Och bodysuiten kan ju oxå användas som vanlig body under byxor när det är svalare...=)
Detta var tunikan jag slaktat. En större barnstorlek.

1 kommentar:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...