onsdag, december 28, 2011

Julklappar till hemmet!!


Nu är glada julen slut slut slut.... =) Lite klappar blev det ju, barnen fick väl i princip allt de önskat sig...Tiril fick ju också sin julklänning, men annars var det inget mer sytt till dem. Men det kommer framöver mer till dem.
I paketen från oss till våra föräldrar fanns det varsitt hemsytt kuddfodral med barnens bild tryckt på. Sydde också 2 kuddar till oss när jag ändå höll på. =)

Våra föräldrars kuddar.

Och våra.

Köpt hem några fina tryck från Tradera, bla. från Miniskunk.se, Mormor Selmas, och Villa Solnäs. =) Mycket fina tryck finns det att välja bland. Har fler kuddfodral på gång, med fler tryck. På detta kuddfodral valde jag vit botten med ett beige stråk i mitten, och sydde på juteväv och tryck, och sen spets över kanterna på det beige partiet.

Och på vår fotokudde gjorde jag tvärtom, beige botten med vitt stråk i mitten, med fotot och texten "Angels sent from above, please protect the one I love" tryckt direkt på. Satte spets även i kanterna på denna. 
Vi hade inga kuddar med dessa mått så innerkuddarna har jag också sytt nya.  
Del av vårt julfina vardagsrum. =) Fick gömma fotokudden tills klapparna delats ut, hehe!
Våra föräldrars (dvs. min mamma och pappa, Ms mamma och Voitto, och Ms pappa och Carina) kuddfodral var inte exakt lika. Olika spetsar och spetsdukar på varje.
Gjorde på alla kuddfodral vanlig "omlottöppning" och satte knapp och knapphål.

Kiron fick också denna av oss, det ska börjas i tid, haha!

På juldagen blev det mer hempysslade julklappar, från barnens mormor! De fick varsin fin stickad mössa. =)

4 kommentarer:

  1. En sådan kanonbra julklapp! Kuddar kan man aldrig få för mycket utav och med barnbarnen på så kan det inte bli bättre!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara julklappar. Jättefina!

    SvaraRadera
  3. Helt underbara kuddar! Jättesnygga!
    Jag gjorde också fototryck på en kudde i julklapp, men var inte helt nöjd med transferkvaliteten, men ditt tryck ser ju jättefint ut, vad använder du för märke på transferpapper?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...