måndag, juni 25, 2012

Mina första prematurkläder!

Nu kommer fortsättningen på denna beställning. Beställaren ville också ha lite prematurkläder till sin systerdotter som hade lite bråttom ut i världen. Kläderna drog ut på tiden så jättepyttiga är de inte, men små, de minsta jag sytt (förutom till dockor)!
Blev en babyhjälm, en matchande dregglis och ett par mjuka byxor i rosa till det.
Provade kläderna på dockan som har ca. stl. 40/44 och de passar fint. Växmån på byxorna som synes.
Jag sydde hjälmens sömmar aviga mot aviga så att sömsmånen kommer utåt, och stickade sen ner den.
Här är hela beställningen med smurftunika och prematurkläder...
Nu har jag en beställning kvar att greja med, och dotterns näbbklänning, sen har jag semester tills vidare! Ska bara nöjes-sy om jag vill!

1 kommentar:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...