lördag, februari 09, 2013

3-årspresenter Pippikjol och applikationsjeans!

Fy den här helgen blev inte som tänkt...Var tänkt att jag skulle jobba natt i helgen, och att vi ikväll (just nu) skulle varit på middag hos grannarna... 
Istället bröt magsjukan ut hos vår lillskrutta på kvällen av hennes 3-årsdag, efter att hon lagt sig... Stackars liten. Och igår mådde jag illa under större delen av dagen, det gav aldrig med sig och jag fick lite feber, så jag sjukanmälde mig. Tur det!! För inatt bröt det ut!! Så idag har jag legat nerbäddad med feber hela dagen, sovit och spelat facebook-spel om vartannat. Helt slut.. Men tänkte försöka se Mello ändå ikväll. ;) 

Här kommer fortsättningen på skruttans födelsedagskläder. En 4-vådskjol med Pippi Långstrump, och ett par svarta jeans med applikationer och fickor. 

Kjolmönstret är eget mönster. Den är sydd i bomullsväv, den randiga har varit en riktig hyllvärmare jag bara hade en liten bit av. Det lila Pippityget är köpt på EH, tror jag? Gul mudd från Stoff och Stil och grön snedslå från gömmorna. Stl. 104. Mottogs med glädje!

De svarta jeansen är re-do från ett par svarta vuxenjeans. De har fått jeansstjärnor med spetsdetaljer som applikation, och stora fickor med spets bak. Som mudd valde jag ljusrosa (stoff och stil). 
Livebilder har vi inte hunnit med än då det ju varit sjukt sen 3-årsdagen...

5 kommentarer:

  1. Härligt med återbruk! Coola byxor!

    SvaraRadera
  2. Vad tårkigt med magsjukan...men fina presenter fick lilltösen. Byxorna är jätteläckra!!!

    SvaraRadera
  3. hua för magsjuka! Hoppas ni är krya nu?!
    Väldigt fina kläder har du sytt iaf!

    SvaraRadera
  4. Fina alla kläderna är. :)

    Tack för infon. Tror jag avvaktar med att beställa därifrån. :) Har gått med i grupperna du tipsade om på fb. Så nu ska jag nog ta och kolla ikväll om jag ska beställa lite tyger. ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...