torsdag, december 03, 2009

Elefantpotpurri!!!

En massa elefanter hit o dit har grejats med här hemma! =) 3 elefantskallror har det blivit, och en beställning med gula elefantbyxor och blå elefantmössa o halsduk/scarf! Elefantskallrorna är så roliga att pyssla med tycker jag! Har tänkt prova lite andra djur oxå, men hittills är man fast i "elefant-träsket"...=) Modifierat mönster ur en Hemmets Journal eller dylikt...
En lite julig skallra i bomullstyg, rött med vita elefanter!!! Denna är till salu om du är intresserad! =)
Detta bomullstyg är ett Erikshjälpen-fynd! Håll utkik på Tradera, jag fick 2 bitar så jag ska nog sälja den ena om nån vill ha....=)
Den turkosblå elefanten är en present till en liten bebbe som vi förhoppningsvis får träffa imorgon, då vi ska på storasysters kalas! Storasyster får en bok och en LillSpooky-elefantmössa...=) Det var denna jag skulle göra först och främst, men det är ju svårt att bara göra 1 så söt liten sak!
Tyget är bomull fyndat på Erikshjälpen!
En till lite julig elefant, men denna är faktiskt svagt ljusrosa i botten och inte vit...med röda rosetter!! Tyget kommer från en gardin mamma hade liggande i skåpet...Är oxå till salu!
Beställning på gula elefant-muddbyxor i stl.86, med gula muddar. Mönster Meedom ganska mycket ändrat...
Beställaren ville oxå ha en mössa och dreggellapp/scarf med Stoff o Stil-elefanterna på blå botten! Både mössa och halsduk är fodrade med tunn vit fleece.
Mönstret till mössan är lite nytt då jag grejat om mitt egna lite, med inspiration från Gynthers "Nya Barnkläder"...Ett lyckat hopkok!

1 kommentar:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...