söndag, januari 17, 2010

Dop-present med ugglor, och även ugglor till sötisen!

Nu kan jag visa en av de hemliga plagg jag sytt på sistonde... Igår var det dop för en liten kille i bekantskapskretsen och min syster ville ge ett LillSpooky-plagg som present då mamman gillar det jag syr! Glad man blir! Så en tröja i uggletyget fick det bli, stl. 80 så lillkillen kan ha den längre framöver (har stl. 68 nu). Har länge tänkt sy något till Kiron i detta tyg, och kände nu att en tröja skulle bli perfekt! Så han har fått en nästan likadan, i stl. 98 bara, och med muddar i ärmsluten istället för muddrullå. Önskar nog att jag satt muddar i ärmarna på dop-tröjan också. Felet med denna tröja till Kiron är att den verkar vara lite snäv i halsen, att dra över huvudet alltså. Får se om det går eller om jag får sprätta upp och sätta en större muddbit...Min sambo tycker jag verkar blivit så virrig eller slarvig när jag mäter och klipper plaggen nu, vet ej varför, fått korrigera några plagg i efterhand, ovanligt. Är lite stressad över att bebis kan komma när som helst, oxå kanske det är lite bröstmjölk i hjärnan redan??? =)
Tröjorna är i raglan-modell, grundmönster från Meedom form 1 men som vanligt mycket modifierat.
Tyget är uggle-trikå köpt på Ohlssons, blå ugglor. Svart mudd också från Ohlssons.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...