söndag, oktober 09, 2011

En stor hög dregglisar i gammal och ny modell!

Här är lite till som var nästan klart, fattades bara tryckknappar. Förstår inte varför sånt tar sån tid ibland....=) 16 st dregglisar har det blivit, alla finns till salu!


De 5 nedersta är i min gamla vanliga vändsydda modell, och de 3 raderna över är i ny modell, då jag inte vändsytt utan overlockat kanterna, det är alltså en söm på utsidan. Gick betydligt snabbare att sy och blev snyggt tycker jag. Vi får se vilken som blir populärast. Funderar på om jag ska göra en kombination av båda. =) Kanske den vändsydda varianten som är något mindre passar bäst till de alldeles färska bebbarna, har heller inga sömmar på utsidan, medan de andra funkar bäst till lite större. Här får ni 3 livebilder med den nya varianten.
Så här ser den varianten ut "uppknäppt".

Vill du köpa? Kika in i min till salu-blogg eller Epla-butik! =)

3 kommentarer:

  1. Jättefina! Jag brukar sy sömmen mot halsen vändsydd och overlocka resten :) Funkar också bra :)

    SvaraRadera
  2. Vad produktiv du varit!
    Jag tycker de "råa" kanterna med overlocksömmen är tokfina.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...