fredag, oktober 28, 2011

Inte så fantastiskt fint men ändå nödig sömnad...=)

Båda mina barn har/är vagnssovare ute, Tiril nästan bara på dagis men Kiron han sov ute både hemma och där, förutom när det var de värsta minusgraderna. Tyckte Tiril behöver ett till par fleecebyxor att varva med, de hon hade var så tunna också. För snål för att köpa så jag sydde ett par. =) Det är alltså de lila till höger. Tjock polar (?) fleece med turkosa muddar. Satte bred resår i midjan, hade ingen smalare hemma för tillfället. Snipp snapp och de var klara. Använde Meedoms form 2-mönster till dessa då det är tänkt att hon ska kunna ha byxor under.

Har också "lagat" ett par av mina första sydda byxor överhuvudtaget (sydde väl dem till Kiron kring 2008, sommaren??) , hade inte lika koll på muddar och sånt då och den jag använde har blivit slapp, så jag har satt resår inuti mudden nu. Tycker det är kul att se på dessa gamla brallor, fina minnen, mycket älskat tyg (fick förfrågan om att sälja den snutt jag hade kvar men jag vill inte skiljas från det...) Detta mönster var också mitt eget men jag har ändrat en del sen dess, de är ju ganska breda som ni ser tex, nästan som form 2 byxorna, hehe.


Rustad för kallare grader!

1 kommentar:

  1. Mysiga byxor! Vi har samma "problem", lill tjejen vill bara sova i vagnen ute på dagarna så det blir att klä på henne rejält!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...