onsdag, oktober 05, 2011

Trollmor, Darling, klöver, retroblommor, Disney och spets....

Oj vilken vecka vi haft... Var i mina föräldrars stuga i helgen, det är därför det varit så tyst här....=)

I måndags kväll for vi hemåt. Var nästan hemma, jag längtade efter mina symaskiner och hoppades hinna sy lite...Men så blev det inte. En älg kom springande från vänster, sambon hann gira lite innan smällen kom.

Men vi klarade oss mirakulöst bra, lite småsår från allt splitter (vindrutan och taket trycktes in), lite ont i nacken och rygg för mig och sambon, och skakade psykiskt förstås. Man inser hur bräckligt livet är....Slås om och om igen av hur det kunde ha gått, och har haft lite svårt att sova då det gärna spelas upp innanför ögonlocken...

Barnen ska in på koll på VC idag, jag och sambon var in igår (de ville vänta med barnen för de verkar tack och lov klarat sig bäst!), vi spenderade 3 timmar på vårdcentralen igår då sambon fick röntga ryggen m.m.... Men som sagt, efter omständigheterna mår vi bra!!!

Lite terapisömnad är behövligt dock, har inte hunnit sy på ett tag då... Hittar fortfarande glassplitter i huset, de letade sig t.o.m in i skorna! Jaja, nog om det...


Visar lite tyger istället!


Det här underbara Trollmorstyget i jerseytrikå kommer från Liandlo, jag har redan klippt upp det mesta av det tyget, men om jag hinner vill jag nog beställa mer, så fint!Darling-tyget i jerseytrikå är också det från Liandlo, även det nästan helt uppklippt till kommande plagg...
Klövertyg i jerseytrikå från Deerdot som lägger ner sin webbutik imorgon torsdag...

...och i en annan färg också, härlig interlocktrikå.

Sen lite loppistyger...ett gulligt påslakan med baby-Disneyfigurer, mörk bild, bakgrunden är helt vit.



Två underbara stora gardinlängder i sprakande höstfärger!

Ett fint trikåtyg äkta 70-tal, köpt på facebook.

Ett till facebook-köp, prickigt lite räfflat...

Och lite mintgrön härlig velour.

Crémefärgad spets...

...och lite cerise sweatshirt-tyg! =)



Ha det bra!!!!

1 kommentar:

  1. Fy vad fort det kan gå! Vi höll på att krocka med ett rådjur för ca en månad sen, och jag blev skärrad av det! Förstår att ni är omskakade! Tur att det gick så bra!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...