tisdag, oktober 18, 2011

Storebror 4 år, matchande outfits till honom och lillasyster!

Idag har vår älskade unge fyllt 4 år! Tiden har gått så fort, tänk att man varit mamma i 4 år, och att han inte längre är "småbarn" riktigt... Goa unge. Vi såg på bebisbilder häromdagen och det är svårt att tänka sig att han varit så liten, samtidigt som man ännu kan känna bebisdoften och minnas den lätta tyngden av honom i famnen, när man ser på bilderna... Och känslan, kärleken. Kärleken finns där än mer än någonsin, men nu är den ju så mycket lättare att uttrycka verbalt, och få gensvar på. =)


Jag har ju haft lite strul på sistonde (efter älg-olyckan) och inte kunnat sy så mycket som jag velat, men jag hade ändå hunnit börja på dessa plagg. Hade tänkt hinna med en hoodie och matchande byxa också, har sytt det de senaste 2 åren till hans födelsedag, men de har inte hunnit bli mer än tillklippta...men han får dem väl om några dagar/nån vecka istället då! =)


De 2 översta tröjorna fick lillasyster Tiril, tunika i Znoks Jurassictyg, med limestjärnor från JNY i ärmarna, och orange muddväv i halsen (från lokal syaffär som lagt ner). Tröja i Liandlos underbara trollmorstyg, med viskosjersey jag köpt i Tallinn till ärmarna och gul muddväv i halsen. Ärmsluten på den gjorde jag lite vidare och satt i resår i kanal så det blev lite puffeffekt. Kiron fick tröja i Jurassic-tyget, med ärmar i limestjärntyget, och turkos muddväv i halsen. Tröja i trollmorstyget, med JNYs gula moln i ärmarna, och lime muddväv från S&S i halsen.

Till tröjorna har jag sytt 2 velourbyxor som matchar dem båda, ena i grön velour (jag har köpt den från Älsklingsfrö, tror jag det var) med bruna stjärnor. Resår i midjan, och extra långa muddar nedtill då jag inte hade så stor bit av tyget men så gärna ville ha byxor till Kiron. Och det andra paret är turkosbrunrandig velour från Ohlssons, och bruna muddar i midjan och bensluten. (S&S)
Jurassicplaggen invigdes i söndags på barnkalaset, tycker de blev en härlig färgkick, kombinerar inte så ofta olika mönstrade tyger men det var jättekul att göra så! Tycker det också blir lite Me Too eller MOLO-känsla. =) Eller, LillSpooky-känsla kanske?

Och idag fick de inviga Trollmors-plaggen. Vi sjunger Trollmors vaggvisa varje kväll för Kiron så det är klart han skulle ha en tröja!



Här är han med sin favoritpresent fram till idag, han fick själv välja en elvisp för pengar han fick av sin farbror i helgen... Men idag fick han det som stått högst upp på önskelistan, en tvättmaskin att tvätta dockkläder i, så vi får se om elvispen puttas ned...=) Och får man en egen tvättmaskin måste man såklart ha kläder att tvätta däri, så jag har också sytt en hög dock-kläder, men de visar jag i senare inlägg!


Nu är jag så galet trött så jag tror jag ska krypa i säng och läsa en stund, maskinerna får vila idag. Har jobbat 2 dagar nu efter att jag varit hemma 1 vecka "sjukskriven" med min onda nacke. Är ordentligt öm i den nu kan jag säga. Men vad gör man? Jobba måste man ju, ska iallafall försöka bita ihop!!

4 kommentarer:

  1. Helt underbra kläder du sytt, "galet" mixat och härligt!
    I Like!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  2. Fina plagg och söta barn! Visst är det otroligt vad åren går. Min lill kille fyllde också 4år för ett par veckor sedan och för mig är han fortfarande så liten, men så blir det när man har två storasystrar som bägge går i skolan. Han kommer nog alltid att vara min "bebis". Hoppas nacken snart blir bättre, nackskador är ju inte att leka med.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du är trött efter all den produktionen! Wow, vad du har skapat.

    SvaraRadera
  4. Så söta plagg och så goa ungar :)! Var rädd om nacken.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...