söndag, januari 29, 2012

Veckans re-do: ribbstickad tjocktröja i stor variant förvandlas till mindre variant! =)


Guuud vad det är mycket nu! Har så fullt av stress i mig så jag vet inte var jag ska ta vägen! Och barnen är sjuka titt som tätt, speciellt lillan som i förrgår hade feber, IGEN! 40 grader!! Som en kamin, kändes hon! Piggade iallafall på sig ganska snabbt så det kan ha berott på nåt annat än förkylningen hon fortfarande inte blivit kvitt.
De har sovit hos mormor och morfar inatt då både jag och sambon jobbat idag. Dryghelg med långa jobbdagar...Jobbar imorgon med men sen är jag ledig 2 dagar, kommer ha fullt upp med måsten, men ska försöka återuppta min sömnad ordentligt, vet ju att det får mig att må bra!!!

Idag har jag jobbat delat, först 7.30 till 12.30 och sen 16-21. Var hem på timmarna mellan och vilade lite...och terapisydde snabbt detta verk, ville ha nåt som gick snabbt och blev klart!
Slaktade en avlagd tjocktröja från sambon....
Och sydde en mindre variant till sonen. Behöll halsringningen precis som den var, lagom ändå. Axelsömmarna är alltså original, annars är alla nya. Lite knöligt blir det ju att sy i ribbstickat, och man kunde säkert ha sytt det på ett bättre och snyggare sätt än mig, men nu har sonen en ny stickad tröja iallafall. =)

Den blev i stl. 122 och är lite stor för honom än....
På återseende, med hopp om att komma igång med min sömnad ordentligt igen till veckan! =)

1 kommentar:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...