söndag, januari 22, 2012

Veckans re-do! Stars in New York! =)

Den sysvacka jag nu befinner mig i är svår att ta sig ur...Är inte direkt så att lusten inte finns där, bara inte tiden, är så mycket annat som prioriteras före nu. Har vabbat i veckan med sjuk dotter, nätterna har varit oroliga med dålig sömn, och vi har mycket på agendan. Därför kan jag erkänna att dessa plagg egentligen inte kommit till denna veckan...=/ Men de gills ändå tycker jag. ;o)
Dax för veckans re-do igen!

En stjärn-hoodie jag köpte superbilligt på en marknad....
...och en top jag fått av en vän som var till USA....
...har blivit till en tröja och en tunika till Tiril!
Till tunikan har jag också använt mig av lite extra tyg, jag som är så dålig på tygnamn, viskostyg kan det vara, tunt genomskinligt, stretchigt, med silverstjärnor. =) Använde det tyget till ärmarna, satte lite puff nedtill med resår, och till "kjoldel" som jag rynkade dubbelvikt för ballongeffekt.
Fram och baksida är från stjärnhoodien.
Jag tog bort huvan och satte nytt kantband i halsringningen, men behöll själva V:et. Den har också en känguruficka som jag behöll.
Tröjan fick fram och baksida från DKNY-toppen och ärmar från stjärnhoodien. Fick sprätta bort första halsringningen jag gjorde för den blev så lös och vid, men nästa försök blev bättre. Även här behöll jag själva V:et från toppen.

Nu ska jag gå och klippa lite till, och rita lite till, har en del nya mönster som måste förverkligas!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder! Redo är jättebra, det borde man göra oftare. Har en massa av äldsta dotterns kläder som bara ligger och de kommer ju inte vara direkt moderna när yngsta dottern har vuxit i dem, skiljer tio år mellan äldsta och yngsta.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...