tisdag, januari 03, 2012

Min sömnad 2011-favoriter! =)

Ja nu är det ju ett nytt år, 2012 ligger öppet framför oss. Känner att jag i slutet på 2011 år varit lite, ja, hur ska man säga, less? På beställningsstress, även om många beställningar är så roliga och gör mig så glad, så har jag mest velat fokusera på sömnad efter enbart eget huvud...
 Ber om ursäkt för detta, ibland bara måste man för att få upp inspirationen igen, och tar nya tag 2012. =) Kan ju också tillägga att det inte är beställningarna i sig jag blir less på, ABSOLUT INTE, det är när jag om och om igen snubblar över andra saker, livet helt enkelt, som gör att det blir svårt att hinna med och jag känner att jag inte kan mäta upp till beställarens förväntningar inom rimlig tid....=(  Är bara att höra av sig om beställningar, kan jag så kan jag, eller hur? ;O) TACK till alla er som beställt av mig under 2011, ni gör mig jätteglad!

Här tänkte jag göra en liten resumé av mina egna favoriter 2011, sytt och händelser kring LillSpooky. 2011 har varit mitt aktivaste år sen jag började, med 141 inlägg här i bloggen.


JANUARI:    
Blev inte så jättemycket sytt, lite beställningar, och lite till mig själv och mina nära, bla. denna top till min bästa väns möhippa:


FEBRUARI:
LillSpooky var med i det lokala magasinet "Yippie"! Riktigt roligt!

Lilltösa firade också sin 1-årsdag, och självklart hade jag sytt lite åt henne!

MARS:
Sydde mycket beställningar, mest namnat, kul som sjutton! =) Här några favoriter:


APRIL:
Testat en hel del nya modeller och mönster under året, här är en av dem, en body med ny knäppning. Detta första exempel blev inte helt bra, men nöjd ändå. 
Denna beställning tyckte jag var rolig, inte ofta man syr ett helt set i samma tyger...=)
Jag firade också 30 år i April, och sydde en klänning till mig själv!

MAJ:
Hade utlottning på sommarunderdel, och var med i en snutt webb-TV! =)
Mer nya modeller...jag byggde under året upp mer och mer lust till re-do (att göra om befintliga plagg), här är en T-shirt som förvandlats till en klänning till stumpan.
Testat min första kråka, vändbar. =)

JUNI:

Denna somriga klänningsmodell blev det 2 sydda klänningar i, denna till min systerdotter Wilma.
Firade midsommar i min nya klänning.
Och jag slog äntligen till på en overlock, blev en Babylock Prestige 750DS!


JULI:

Sydde mycket till mina egna barn, i princip hela sommargarderoben, haha! Beställde nya namnlappar hos 3exter, efter min vän Ias nya design på mitt lilla spöke!
Ias son fyllde 1 år och fick lite hemsytt... =)

AUGUSTI:

Hade semester i mina föräldrars stuga, sydde en del sommarkläder och sprang på loppisar.
Månadens roligaste beställning var denna, med Isedor och Barbapapa.

SEPTEMBER:

Hade en utlottning igen, denna gång på höstmössa.
Och favoriterna av det jag sydde i September är dessa hängsle-puffbyxor (som fortfarande finns till salu), sydde också en klänning i samma tyg.

OKTOBER:
Sonen fyllde 4 år! Självklart blev det lite mamma-sytt då! Lillasyster fick också 1 tunika och 1 tröja, överst på denna bild.
Sytt en del dockkläder i år. =)

NOVEMBER:

Ia som ville ha en till jumpsuit till A fick den äntligen!
Och jag startade upp min utmaning med re-do, att sy minst ett re-do-plagg i veckan!! (Jag kommer snart att ta upp den igen).Här en av re-do favoriterna.

DECEMBER:

Jag blev faster! Här första bilden på gossen i LillSpooky-plagg. =)
Sydde en hel del julplagg, så himla roligt att sy!! Här är 6 av de totalt 14 det blev...

Inför 2012 kan man ju alltid önska sig:
Mer sömnadstid
Mer sydda plagg till mig själv
Ork att rensa lite i tygförrådet (behövs!!)
Att jag kan förverkliga de modeller och idéer som svämmar över i mitt huvud
Mer tid för roliga beställningar!
Mer användning av alla mina fina retrotyger

4 kommentarer:

  1. Åh, så mkt fint du gjort under året ! Känner igen stressen, ibland blir det helt enkelt för mkt med allt annat som ska skötas runt omkring oxå....man måste lyssna på sin kropp! Kram

    SvaraRadera
  2. vad mycket härligt du har hunnit göra...! Ska bli spännande att se vad du bjuder på detta år!

    SvaraRadera
  3. Vad fina saker du gjorde 2011, hoppas 2012 blir lika kreativt!

    SvaraRadera
  4. Julklänningarna är ju underbara! Så fina!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...