torsdag, februari 23, 2012

Lite annat än barnkläder, ett ärofyllt uppdrag!

I helgen som var firade våra bästa vänner sin 1-åriga bröllopsdag! Lagom till denna bröllopsdag hade jag fått i mycket ärofyllt uppdrag att sy kuddfodral med minnen från bröllopet insydda på. Fick måtten men annars fria händer.  4 st blev det, tygerna och det mesta av materialet kommer ifrån min vän, trycken fixade jag.
Denna bild kommer ifrån min vän, usch vad nervös jag var när hon fått dem, men hon blev som tur var jättenöjd! Puh!
2 av fodralen skulle vara i linne, rektangulära. På dem sydde jag fast tryck jag skrivit ut på transferpapper själv, en vacker bild av dem och på den andra deras namn och bröllopsdatum. Trycken kantas av spets från bröllopsdekoren, och spetsdukar. På baksidan stängs öppningen med vanliga vita knappar.
De andra 2 kvadratiska. Syddes av ett gammalt fint örngott med lite hålbrodyr. Här använde jag tryck jag köpt på Tradera/Facebook, och dekorerade med grå spets, ett BH-band och blått band från ring-asken på bröllopet. =) Även dessa stängs bak med stora vanliga knappar. =)
Dessa bilder är mina, mina kuddar hade lite fel mått men ni kan ju se på ett ungefär.
Är superkul att sy såna här kuddfodral med spetsar och dukar o liknande, lite pyssligt och tar lite tid, men fint blir det!

Den närmaste tiden kommer jag lägga in all tid jag har på sömnad till den modevisning mina kläder ska visas på, den 18 Mars!! Har därför lite beställningsstopp, ni kan skicka beställningsförfrågningar men de kommer inte prioriteras förrän modevisningen är avklarad!!

3 kommentarer:

  1. Så otroligt häftigt!! Å så snyggt!!! Jag är helt impad över idén först och främst men också över utförandet! Förstår att hon blev nökd, det där är ju helt unikt!!

    SvaraRadera
  2. Kul att du också ska få visa upp dina kläder :-)
    Har du barnmodeller då?
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra och annorlunda idé att göra kuddar så där. Supefint! Du är så himla duktig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...