söndag, februari 12, 2012

Veckans redo: Bling bling och Marilyn-jeans får nytt liv!


Japp, då var det söndag igen och dax för Veckans re-do! Eftersom den här veckan har handlat om dotterns födelsedag så fortsätter jag med samma tema.
Dessa jeans var ett par favoriter för ett antal år sen...=)
Galet sköna, mjuk stretch (nästan som mjukisbyxor), men de känns en aning omoderna...;o)
Jag gav dem förlängt liv i ett par muddjeans och en kjol till dottern, 2 av hennes födelsedagspresenter. =) Nederdelen av byxbenen använde jag till muddbyxorna, med bling-bling stenar inkluderat. På dem strök jag också på ett "stryka-på-tryck" uppe i ena sidan. =)
Överdelen av byxorna blev en "långkjol". Använde midjan från de gamla byxorna och gjorde resårkanal, även den har lite bling. Trycket blev snyggt på kjolen, och nertill fick kjolen en kant av stretchspets.

Och så här ser de ut på:

Närbild på detaljerna. =)

Har jobbat i helgen och inte hunnit sy, men nu är det snart ny vecka! =) Dax att jobba sista passet för helgen nu! ;o)

4 kommentarer:

  1. Kul med detaljbilder!! Å så extra fint det blev med bling-Kitty!!

    SvaraRadera
  2. Vilken lyckad redo! Jättefina kläder till dottern!

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint det blev. Kjolen var alldeles underbar.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...