söndag, februari 19, 2012

Veckans re-do! 6 toppar/T-shirts blir...

Söndag och veckans re-do! Den här helgen har jag haft roliga utmaningar, samtidigt som barnen och vi inte är krya, så helgen har flugit förbi i superfart!
Till veckans re-do har jag slaktat 5 st toppar och 1 T-shirt...Olika källor, från mig, fostersyster och andra vänner.

Och vad blev det av allt detta då? Jo, 2 halvcirkelkjolar i 6 våder vardera!
Mönstret är mitt eget, inspirerat från en Me & I-kjol, stl. 98. På den ena satte jag turkos mudd, och den andra fick resår i midjan. Båda fållades med OL:ens rullsöm.
Framsidor...
Baksidor....

Jag tycker dessa kjolar blev rätt roliga, helt klart unika! Och roligt sätt att ta tillvara på tryck man gillar...(tex. hade jag katt-linnet som tonåring, och Goliat T-shirten köpte jag fast den var i fel storlek, just för Goliat-trycket...) ;o)

Fick muta stintan med lite gott för fotning, haha! Nej, den här vintern har det varit mycket sjukt här i huset, speciellt hos Tiril. Vabbade igen i veckan men hon verkar vara på bättringsvägen nu. Dock har sonen istället blivit sjuk, och jag och sambon är också krassliga. Längtar till sommaren!!!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina kjolar!! Kul att gammalt kommer till användning igen!

    SvaraRadera
  2. Vilka häftiga kjolar det blev! Har nog varit rätt förskonad i vab-väg men längtar ändå något otroligt till vår och sommar. Tänk att bara hoppa i skorna på väg till/från dagis inte behöva komma ihåg mössor, vantar, extratröjor mm... Längtar! Hoppas ni kryar på er snabbt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...