söndag, maj 06, 2012

Dax för veckans re-do/återbruk. Slaktade en T-shirt =)

Så var det söndag igen och dax för veckans re-do och bidrag i Återbruksutmaningen hos Klockarbarn.På måndag hittar ni länkar till de övriga bidragen där. 
 Har mina nattveckor på jobbet just nu, men sydde lite i fredags innan jobbet, annars består dessa dygn mest av jobba, sova, äta, natta barn, jobba igen.  
En svart herr T-shirt har fått sätta livet till. En del av tröjan gick ju till dessa kjolar, och nu har jag använt den nedersta delen som jag bara klippte bort då.
Och dottern (ovanligt?) har fått sig en ny kjol! =) Stl. 98.
Kjolen har fått behålla tröjans nederfåll och sidsömmar. Jag har helt sonika bara sytt dit en turkos mudd, och sytt en applikation av en älvprinsess-figur från en ny kökshandduk, svart snedslå, och en rundel från en prickig scarf, som jag rynkade mot figuren. Tycker det blev snajdigt, som en brosch.

6 kommentarer:

  1. Riktigt snygg kjol! Hoppas att du ska hinna med att sy mera framöver!

    SvaraRadera
  2. Kalasfint särskilt med de strumpbyxorna till.

    SvaraRadera
  3. Broschen är pricken över i:et! Jättefint :)

    SvaraRadera
  4. Bra lekvidd och fin,fin! Verkar dessutom vara bekväm.

    SvaraRadera
  5. Supersnajsig kjol! =)

    SV: Ja systeryster och minstingen vart båda toknöjd så då är jag nöjd också.. ;) hehe..

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Genialt! Älskar återbruk! Jättesöt.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...