fredag, maj 04, 2012

Döskallekjorta i somrig retromodell!

I helgen är det nattjobb igen...Men jag har ändå fått lite sytt denna veckan också. Igår hade jag något av en vilodag då maskinerna fick stå, var så soligt ute så jag bara njöt i uterummet istället. =) Ritade av och klippte ut dotterns brudnäbbsklänning på kvällen, var ju på tiden!

Tidigare i veckan sydde jag klart denna skjorta i retromodell, med knapp-sprund framtill och muddar i armarna. Den är i stl. 116, alltså sonens storlek och han visar snällt hur den sitter. 
Skulls-tyget är bomullsväv i vitt med svarta döskallar, köpt på JYSK för nåt år sen. Muddväven kommer från Stoff och Stil, knapp loppisfyndad och snedslå från Åhlens.
Mönstret är omritat och förstorat från kan det ha varit Meedom ursprungligen???? Gillar skarpt denna skjortmodell, somrig, luftig och lekvänlig! =)
Denna kommer finnas till salu inom kort, men hör av dig redan nu om du är intresserad!

1 kommentar:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...