söndag, maj 13, 2012

Veckans re-do/återbruk; lightvariant med smockklänning till smockklänning. =)

Söndag, veckans re-do. Och veckans bidrag i Klockarbarns återbruksutmaning. =) Glöm inte kolla in där för länkar till de andra bidragen, massor av inspiration!!
Kort om tid då helgen varit totalt upptagen hela tiden (med bla. bröllopsshopping, Mora Träsk-konsert och 60-årsfirande) tog jag tag i denna klänning med smock upptill, som jag funderat på ett tag. När jag först fick den efter min fostersyster hade jag en tanke att ev. sy en kjol eller sommarbyxor till Tiril... Men hon har jättemycket kläder redan (men lär nog få mer ändå, är ju så kul, haha) och just denna klänning skulle nog passa till min brors styvdotter Hanna, 6 år. =)
Så jag klippte av ca 10 cm nertill, sydde rullfåll istället, och av en bit av det avklippta tyget gjorde jag för första gången en tygblomma, hittade tut här. Satte tygblomman på sidan av knytbanden upptill, höger på bilden.
Den blev först rätt liten, så jag gjorde en till remsa och rynkade och sydde fast bakom den första, blev bättre. Hade en passande lila knapp att sätta i mitten också. =) Nu ska Hanna få sin nya klänning nästa gång vi ses, och jag hoppas den passar!

3 kommentarer:

  1. Alla re-dovarianter gills ;)! Jättesöt och med rosen blev det lite extra piff också.

    SvaraRadera
  2. Söt klänning, blir säkert flitigt använd!

    SvaraRadera
  3. Fint gjort! En blomma förhöjer alltid plagget. Jag har också testat på att göra blommor. går du in i min blogg och söker på "Svärmors kudde" så hittar du mitt inlägg. Lite trixigt var det men till slut blev det bra.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...