onsdag, januari 09, 2013

Haklappar till barnhem i Litauen.

För tillfället lite sysvacka då det är så mycket annat här i huset, men idag har jag mätt och lagt ut lite tyger till salu på facebook, har så svårt att skiljas från tyger då jag ser plagg i vartenda ett, men jag måste nog inse att jag inte hinner sy i precis ALLA. Så lite tyger jag redan sytt av har rensats bort, + lite som inte riktigt är min stil. =) Nu håller vi också på rensa bort julen, kvällen lider mot läggdax men jag hoppas stjäla åt mig en LITEN stund vid maskinerna iallafall... Har ledig dag imorgon med och då ska jag prioritera lite sömnad, har ju några beställningar att sy också och bara lite mindre än en månad tills dottern fyller 3. 

Dessa haklappar syddes i förrgår, de är mitt bidrag till en insamling av haklappar som ska skickas till barnhemmet Lopselis i Litauen, ett barnhem med handikappade och skadade barn, det är en tjej i gruppen Vi Sytokiga på facebook som tagit tag i detta projekt. Alla deltagare har sytt efter samma mönster, detta förlängt. 
Mina sydde jag med baksidor i flanell och framsida i vintage/återbrukstyger. 

Det söta nalle-flanelltyget hade jag inte mycket av men räckte precis till 2 haklappar, men det röda finns det mer av. Får se om det kommer behöva sys mer haklappar eller om insamlingen får ihop 100 som det sagts, var många deltagare men många kanske skickar sista veckorna. Allt över 100 är ju bra också ;) Ni kan gå med i gruppen här, än är det inte för sent. Och för att läsa mer om hur ni kan hjälpa kan ni ser här: http://www.vaggan.se/vaggan

2 kommentarer:

  1. Glömde svara dig för ditt otroligt fina inlägg hos mig!

    SvaraRadera
  2. Kunde inte fortsätta för det hängde sig! Vill tacka för all inspiration som du bjuder på!!! Jättefina haklappar!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...