torsdag, januari 03, 2013

Julklappar till brorsonen!

Hej! Nu har jag haft sömnadspaus i ca 1,5 vecka, är nog dax att börja igen eller vad säger ni?
Men jag visar lite julklappar så länge...
Till söte brorsonen, 1 år, blev det också några sydda klappar. =) På facebook slog jag till på ett "UFO" (på gruppen UFO-omhändertagare). Ufo i sömnadssvängen betyder UnFinished Objects, och i den gruppen kan man alltså köpa andras påbörjade alster för att avsluta. ;) Eftersom jag inte själv haft nån fordonsvelour så var dessa hängselbyxor oemotståndliga!
Själv hade jag också ett UFO, tänkt till brorsonen redan för nästan 1 år sen, men det har inte blivit gjort....Men äntligen!
Av ett jättefint Briotyg blev det ett påslakansset med påslakan och örngott till spjälsäng.
 
Övre kanten gjorde jag från ett vanligt vitt bomullstyg som jag applicerade en ursöt "stryka-på-bild" på, med Gud som haver-versen. Denna har jag köpt på Tradera för ett bra tag sen som sagt. Klantade mig lite med strykjärnet sen när jag skulle stryka ut sömmarna, och ett hörn av texten blev suddig, typiskt...=( Men det blev iallafall inte helt förstört.
 
Hängselbyxorna är som sagt inte sydda av mig förutom kantbanden och muddarna, det övriga har en tjej som heter Gisela, som syr under namnet Tilmabus, gjort. =) Gosig svart velour med vita fordon, och till det valde jag turkosgröna kanter. Stl. 80.

1 kommentar:

  1. Fin blogg du har! Jag lägger till den i min bloggslista så att jag lätt hittar tillbaka :-)

    //Jenny

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...