fredag, januari 11, 2013

Re-doad mormorströja blir klänning till Guldlock.

Denna vecka har verkligen varit energilös... Beställningarna har inte blivit mer än utklippta, tyvärr. Men börjar kännas lite bättre. Igår bara måste jag sy denna, fick ett inspirationsflöde från en tjej på facebook och ibland måste man bara sy precis vad man känner för att må bra. =) 
Från en av min mammas avlagda tröjor, knappar saknades men i övrigt fin (här har jag dock hunnit klippa bort halskanten)....

...så blev det en singoallaklänning till skruttan! Det jag har gjort är alltså; 
1. Sydde igen knappsprundet.
2. Singoallaringning i halsen. 
3. Sydde in hela vidden och satte resår i midjan (i avigan). 
4. Kortade ärmarna och satte resår i ärmsluten. 
5. Sydde på färgglada knappar som dekoration i sprundet. (Det syns inte här men det är ljusblå och rosa små äppel-knappar =))
Guldlock ville ju visa sin fina väska också....;) Hon tyckte klänningen var jättefin och tog gärna på sig den imorse inför avfärd till förskolan. =) 


2 kommentarer:

  1. Vilken liten sötnos i fin klänning.
    Jag undrar var du hittat mönstret till de byxor du har längst upp på bilden? Hittar inga bra mönster att sy till min pojk. Mvh Jeanette

    SvaraRadera
  2. så söt... vilket perfekt åkerbruk!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...