onsdag, november 04, 2009

Mössor och dreggel-lappar/halsdukar i babystorlek och större..!

Har länge tänkt prova att sy dreggel-lappar, och äntligen kommit mig för att göra det. Och det blir ju såklart fler, gick ju snabbt! Valde att vändsy dem, och satte två han-knappar och en hon-knapp så man kan justera hur de sitter. Har även knåpat ett mönster till babymössor med knyt upptill och vikt kant nedtill. Här tre set i babystorlek, det vita tyget med gröna fötter är från en trikå-filt jag slaktat. Detta set ska vårt knytte få! I mitten blårandig velour köpt på Tradera. Och till höger ett trikåtyg från en stuv köpt på Ohlssons, med söta små hjärtan! Detta hjärt-set blev rätt litet så mer i prematur eller dock-storlek, hehe. Man provar sig fram... Mössorna är sydda i enkelt tyg, eftersom bebisar oftast är ganska väl nedstoppade i vagn eller dylikt. Vi använde i början också mycket mössa inomhus, dessa är perfekta då! Dreggel-lapparna är alla tre fodrade med vit trikå. 2 velourmössor med knyt i stl. 48, har gjort likadana tidigare, eget mönster. Enkel velour köpt på Tradera.
Och Kirons födelsedagsmössa kompletterades med en dreggel-lapp/halsduk! Detta var den första jag gjorde, och jag ändrade lite lite i mönstret till övriga, och den är såklart större än babystorleken. Tänkte prova att sy dreggel-lapparna i tre storlekar. Biltrikå från Ohlssons, fodrad med ljusblå fleece från IKEA.
Såhär söt blev älsklingen i det, nu slipper han bli kall om halsen!!

2 kommentarer:

  1. Jättefina allihop! Är extra förtjust i den svart och vitrandiga.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...