onsdag, november 17, 2010

Lycka i ett tyg, 3-årsplock, tygblogg och lite loppisköp.

Vad bra det är att man har vänner som kan hålla utkik efter fina tyger...Vilket fynd min bästa vän Ia gjorde åt mig igår på Erikshjälpen, lycka i en (ganska stor ändå) bit tyg!! Så fin, och klar i färgerna!
Denna kommer nog att delvis användas till en gardinkappa till Tirils blivande rum, och delvis till nån söt klänning till nämnda sötnos! Tänkte bara visa lite sysselsättning för 3-åringar medan mamsen syr...Igår satte Kiron igång att nåla fast en mönsterbit på en bit tyg, haha, har nog sett mig göra det åtskilliga gånger!!
Och en annan dag satt han bredvid mig och räknade alla små knappar jag hade i en liten ask...=)
Nu till lite fler loppis-köp (eller Tradera). Dessa 2 mönsterböcker har jag klickat hem från Tradera...den till vänster hade jag lånat från biblioteket och kärat ner mig i, härligt att jag hittade den på Tradera!! Den andra har jag inte kikat i tidigare, men nån liten godbit finns där med.
Lite prinsesstyg har det blivit...Bomullsväv.
Och lite vitt med vita glansiga blommor, perfekt till söta klänningar!
Och sen även lite rosavitrandig sweatshirt, denna har jag faktiskt tänkt använda till en tröja till mig själv!
Nu har jag lagt upp mina tyger på TYGBLOGGEN, så titta in om ni är nyfikna. Än så länger råder lite "URSÄKTA RÖRAN VI BYGGER OM" där, kanske tar bort en del kategorier osv, med enfärgade tyger och så. Har bara koncentrerat mig på att få ut allt hittills, inte organiserat så bra. Så håll till godo!

1 kommentar:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...