söndag, november 28, 2010

Retro julkjolar!

Jag har sytt 2 st kjolar i retro tyger jag tycker känns juliga! =) Dessa var jätteroliga att göra, är så sällan jag syr kjolar. Eget mönster måttat från kjol jag hade hemma och andra befintliga mönster, den bruna är i stl. 92 och den röda i stl. 110. De är sydda i fyra våder. Röda mudden tror jag är från Ohlssons, och kjolen är sydd av en gardinkappa jag fyndade häromveckan... Kantat med röd snedslå.
Den bruna mudden är också den från Ohlssons, och tyget från en gardinkappa jag köpt för ganska längesen. Kantad med brun snedslå. Stl. 92.
Dessa kan ni hitta på Tradera, och i Till Salu-bloggen om de ej blir sålda. =)

5 kommentarer:

  1. Så söta kjolar, de blir säkert hos sin nya ägare snart. Har tävling på min blogg, vore bra om du skriver i din tävling blogg om det. Stort kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefina kjolar och juliga precis som du skrev!

    SvaraRadera
  3. Härliga kjolar, kul att de är gjorda av en gardin, härligt när man kan återvinna! Mycket fina!!!!

    SvaraRadera
  4. Coola kjolar, och fina julgardiner med :) Pepparkakskjolen var ju klockren :)

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara kjolar du sytt!/Åsa

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...