torsdag, september 13, 2012

Höstmys med beställda mössor i alla kulörer och storlekar!

Hej på er där i höstmyset. =)
 Jag äääälskar verkligen sommaren, skulle gärna bo nånstans där det är sommar i princip jämt (tänk om man kunde få snö bara över jul och nyår och sen blir det varmare igen? ;o)) men känner ändå just nu att detta är en härlig tid. Mina promenader till jobbet är nästan härligare än vanligt med alla gula löv, dofterna i luften, och småkylan. Fått dra på mig tjocktröja de dagar jag börjar tidigt för då har det t.o.m varit frost ibland. =)
Ser riktigt fram emot att sy mysiga velourbyxor, just nu är jag så laddad så jag vill klippa ut flera par, haha men först-mössor!
Denna första laddning är alla beställningar, 22 mössor och 5 dregglisar...
Som ni ser har vågade rand-velouren varit populär! Hoppas bara att storlekarna på dem blev riktigt rätt, tycker den velouren var rätt stum och borde ha kompenserat mer för det med extra sömsmån. Några av dessa mössor är fodrade med fleece, andra i vanlig trikå.
 
Jag har klippt slut på en hel del snuttar av tyg, ni ser min klippta mösshög! Det är alltså fler mössor på gång, och de flesta av dem kommer hamna till salu.
 
Mössor och en del annat som jag klippte ut för nån vecka sen...
 
Småmössorna, de 2 minsta vågade velourmössorna är till ett kommande tvillingpar, tillsammans med matchande dregglisar. =)
Som ni ser här är en mössa enfärgad, ovanligt att jag syr enfärgad jersey, endast skett i velour tidigare. =) Men vad snyggt det blev! En liten bebbe som ska matcha sin mamma i denna.
 
Och de större mössorna. Är speciellt förtjust i kassettbandstyget själv, denna mössa är till en vuxen. =)
Jajja, ska återgå till möss-sömnaden innan kvällens jobb, har denna vecka också sytt 2 för mig nya produkter som ni kommer kunna beställa sen, de får ni se om nån dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...