onsdag, september 19, 2012

Kalsongpremiär! =)

Jag har gått med i en September-utmaning via gruppen "Vi Sytokiga" på facebook. Vi ska sy 3 saker i veckan att ha med i utmaningen. Efter första veckan gilldes inte mössor och dregglisar, synd då jag syr så mycket mössor nu. ;o) Men däremot var förra veckans pluspoäng att sy kalsonger, något jag aldrig gjort förr. Men, jag har velat testa, så vilket bättre tillfälle kunde finnas? Rotade fram makens gamla favoritkallingar och klippte isär för mönster. Tog en mjuk viskostrikå, et voila!
Har testat flatlock-söm för första gången, kul att det gick på min maskin!
Kalsongerna sitter fint förutom att de blev något låga baktill, men det ändras till nästa gång, för fler kommer det bli.
 
Inte perfekta men gjorda med kärlek och kul var det! Synd bara att min maskin fortfarande är trasig och mammas maskin inte har några roliga fåll-sömmar...
 
Fick tillåtelse av maken att visa livebild, är ju inte värre än badbyxbilder egentligen, eller hur? ;o)
Denna vecka ska jag se om jag hinner med tros-premiär också! =)

1 kommentar:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...