fredag, oktober 12, 2012

Dregglisar, 10-månaders live och loppisköp!

 
Hej på er! Hoppas ni har en härlig fredag! =) Här lyser solen idag, och jag ska strax gå upp i syhörnan och skapa lite. =) Har nästan all födelsedagssömnad till sonen kvar, har varit så mycket annat de senaste dagarna.
 
4 dregglisar sydde jag härom dagen. Den översta till vänster är beställd och levererad, men de andra dyker upp till salu snart.
 
Svägerskan visade en live-bild på söta brorsonen 10 månader i sina re-dobrallor, (de som jag gjorde av tröjärmar. =))

 
Och mellan varven gör jag fortfarande loppisfynd även i sömnadskategorin då och då, även om jag tycker det minskat mycket, de tillfällen jag hittar nåt läckert 60/70-talstyg.
Igår blev det iallafall en stor schablon, ett stryka-på-märke och en jättesöt gardinkappa!
Övrigt jag fyndat i sy-väg på sistonde är en stor korg att ha sybehör i, flera meter spets, och 2 stora gardinlängder med Cars, ska nog sy om en bit av dem till gardinkappa och kuddar till sonen och det som blir över säljer jag nog vidare, barnen har så små fönster så de kan inte ha jättestora gardiner...;o)

Nu hoppas jag att ni har en fin helg framför er, själv ska jag sy så mycket jag bara hinner till sonens 5-årsdag, maken har lovat att det går bra att jag koncentrerar mig på det så mycket det går...;o)

3 kommentarer:

  1. Fina byxor! Redo är ju så bra! Å härliga tygfynd!

    sen ska jag definitivt prova att sy en dregglis på samma sätt som du har gjort här, är inte hundra nöjd med att den overlockade kanten blir så sträv efter att ha torkat med dreggel på..

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig livebild :-)
    Bra fynd u gjort också, jag är dålig på att hitta på loppis, hmm kan bero på att jag aldrig är på några...

    SvaraRadera
  3. Smart att göra byxor av tröjorna. Håller med om att det är svårt att hitta fina retrotyger på loppis.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...