lördag, april 07, 2012

Glad påsk med mössor!

Glad påsk på er!!!
Jag jobbar hela helgen, kvällsjobb igår, delat idag och imorgon till 16, så det blir nog inget sytt. Men i torsdags sydde jag klart 2 beställda mössor, en pingvinmössa till en tjej som köpt en större storlek till sin son men ville byta till mindre, som tur var hade jag en snutt kvar (sista biten, räcker kanske till en hjälmmössa den snutt som är kvar), och min kusin ville ha en Bärgarnmössa till sin pojk, och även där var det sista snutten, räckte bara till framsidan, baksidan är i svart jersey. Och så även insidorna på båda. =)

Fått fråga om mitt mössmönster, och det har jag gjort själv, ett tips är att utgå från befintliga mössor och rita av, där har ni en bra grund!
Sen har ni även denna länk där ni hittar en bra tutorial till möss-mönster, hos Alvinea!
Jag säljer eller delar inte ut mina egna mönster, tyvärr blir svaret nej på den frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...