tisdag, april 17, 2012

Lite mer tidiga T-shirts!

Fick en beställning för en tid sen av en gammal bekant som handlat lite smått o gott av mig. Hon ville gärna ha en T-shirt till sin son, i vikingatyget. Som tur var hade jag en snutt kvar. Räckte till hennes T-shirt och en halv till. ;o)
Lottas T-shirt sydde jag i vanlig modell "med isydd ärm". Eget mönster. Den andra T-shirten sydde jag i raglanmodell. Som ni ser är T-shirtarna ungefär lika långa, men Lottas är vidare. Den med svart är 2 stl. mindre...vet inte om jag gjort den lite för lång eller om Lottas är ovanligt kort, men jag har jämfört hennes i stl. 92 med flera av Tirils i samma storlek, och det stämmer. Jaja, ser lite lustigt ut på bilden.
Vikingatyget är köpt för länge sen hos Znok, alldeles hopplöst slut också. Den svarta interlocken är köpt hos MG-tyger. På Lottas T-shirt tog jag svart halsringning och sömmar, och på den andra vitt. Har för första gången testat att sy "fusk"coversöm också, sömmen framtill mitt på. Ryggen är helt i svart.
Hoppas att den beställda T-shirten ska komma till flitig användning! Den andra kommer snart dyka upp till salu!


1 kommentar:

  1. Snygga t-shirtar å bra påminnelse om att det börjar bli dags att sätta igång med sommargarderoben :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...