fredag, oktober 30, 2009

Halloweenkåpa!

Har sytt o sytt idag, kändes ett tag som om jag aldrig skulle bli färdig med denna: ...en Halloweenkåpa till Kiron! I princip var den inte svår att göra, men petpet med sladdrigt tyg...Men nu är den klar iallafall, och jag är nöjd. Inte helt perfekt, men ändock nöjd.
Tyget är svart lakansväv från IKEA och krossad sammetsvelour från JYSK...Applikationen är också gjord i detta. Kul att sy applikationer, har jag upptäckt!! =) Applikationen är ritad av sambon...
Mönstret till huvan använde jag i grund Meedoms, med spetsigt bak, och cape-delen fixade jag själv. Har satt kardborrband som fäste i halsen. Kåpan är vändsydd, sydde igen den nedtill.
Jag hoppas att lillen överhuvudtaget vill ha på sig den åtminstonde en stund imorgon, ska då ta livebild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...