torsdag, oktober 08, 2009

Halvomlottskofta i velour och tights stl. 56/62...

Äntligen fått sy lite! Hann klart med ett litet set i stl. 56/62.En "halvomlotts" -kofta i naturvit velour kantad med gula elefanter, och till den ett par tights i gula elefanter och gul mudd. Får se om jag lägger till en dreggel-lapp...? =)Mönstret till koftan har jag pusslat ihop själv med vägledning från ett gammalt ICA-mönster... Till nästa gång ska jag minska vidden i armarna... De är väl vida, det är därför halslinningen ser urringad ut bak!
Jag tänkte först använda band att knyta med från båda håll men det blev rätt klumpigt, så jag sydde en "ögla" att trä det andra bandet igenom och knyta det med sig själv, förstår ni?? Vet inte hur jag ska förklara...
På insidan satte jag band typ "organza" att knyta. =)
Den vita velouren är köpt på Tradera.
Byxorna är inte så mycket att orda om, tights i stl. 56, form 1 från Meedom. Elefanttyget känner man ju igen! Fast det är faktiskt första gången jag syr med det gula... =) Och den gula mudden är från Erikshjälpen...
Detta set har jag inte riktigt bestämt mig om ännu, om vi behåller det till bebben (beroende på kön) eller lägger ut det till försäljning och syr ett nytt.

Irriterande men inte så mycket att göra åt med min yrsel och illamående, är ju trots allt sjukskriven för den, tänkt sy mer idag men orkar nog inte... =( Tacksam för det jag orkar sy ändå! Man får väl inse sina begränsningar ibland...

1 kommentar:

  1. Stackare, så jobbigt det måste vara med yrsel och illamående. Setet ovan är jättesött och kommer sitta super på vilken babis det nu blir :).

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...