söndag, april 10, 2011

Dagens sömnadsprojekt: Sy om Blingo T-shirt till klänning!

På ett Blingo-party i höstas köpte jag ett hemligt plagg i unisex stl. 110/116... Hem kom en T-shirt i det snygga Cirkusmönstret, men jag tycker inte den var så unisex, tänkt till Kiron, men det kanske bara är jag som var löjlig...iallafall sparades den istället till lillasyster för framtida bruk (eller att sy om). Och äntligen har det gjorts. Jag har helt enkelt gjort axlarna smalare, dvs flyttat upp ärmarna, och sytt in den den upptill så det blev en klänning! Behöll halsringningen som den var, och fållarna på ärmarna och nedtill. Trodde jag tagit en bild på tröjan före, men icke...lånade en bild från tradera, i samma storlek. Prinsessans nya klänning!
Kanske lite stor i halsringningen, men nu kan hon ju ha den länge, först som klänning och sen som tunika!

2 kommentarer:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...