söndag, april 17, 2011

Flera modeller på mössor, påfyllt i shopen, och fritt fram för beställningar igen!!

Jag fick en beställning på en hög vårmössor till 3 syskon, var väl på tiden att sy lite sånt också, än är det mösstider här uppe iallafall, och på valborg brukar det vara smällkallt!!

Fick också en förfrågan om att sy hjälmmössa, har ju sytt såna tidigare men inte riktigt varit nöjd med mina storlekar, har varit lite si och så med hur det passar... Så jag har testat nytt, och tror den storleken funkar riktigt bra till ca. 2-4 månaders kanske? Syskonen fick varsin 4-kantsmössa och varsin vanlig/baggy, i olika tyger. Längst till vänster stl. 46/50, en 4-kants i apor & lejonjersey från JNY, och vanlig trikåmössa i JNYs lila vågade ränder. I mitten stl. 50/54, 4-kantsmössa i vit interlock med gröna fossingar från mina gömmor, och baggy mössa med blå tågjersey från Jofotex, fodrad med marinblå jersey. Och längst till höger 4-kantsmössa stl. 50/54, JNYs gula moln, och baggy i JNYs lila vågade ränderjersey, fodrad med ljuslila jersey. Den lilla mössan i vågade ränder hade jag redan färdigsydd här hemma och fanns i shoppen, men de andra är nysydda. Nu är de lila ränderna nästan helt slut, kanske att det finns nog till en dregglis om nån är sugen! Medan jag ändå sydde lite olika modeller passade jag på att sy några fler, har ju lite att välja på, så här kan ni se. Mössa med en knut upptill och litet uppvik nedtill (alltså dubbel över öronen) annars i enkel trikå. Stl. 48 på den, sydd i brun hjärtjersey från JNY. En för mig ny modell, toppig upptill, stl. 46/50, sydd i pingviner från Stoff och Stil. Och modell med 2 knutar, uppvik nedtill, stl. 44/46, sydd i gula troll från Mjuka tyger! Dessa 3 hamnar i min shop, utbudet där har sinat och jag har nu börjat fylla på lite! More to come! De 2 hjälmmössorna är alltså i uppskattad stl. 2-4 månader, har svårt när jag inte provat på nån bebis i den åldern men de var små på en 8-månaders iallafall.

Den ena är sydd i rödblommigt stumt retrotyg, med vita kantband. Den andra i gula elefanter interlock från Jofotex (men köpt på Tradera?), även den med vita kantband. Dessa kommer också i shopen.
Här visar Tiril några mössmodeller så ni ser hur de sitter, hon är 14 månader. Toppig, 4-kants...
2-knuts (denna mössa har hon kunnat ha LÄNGE, från ca. 3 månader och kan ha den än!!) och 1 knut. I shopen kan ni se andra bilder.


Och så kan ni nu beställa igen, om ni haft tålamod att vänta? Jag syr så snart jag hinner! Jag lägger också ut en fast ny prislista för beställningar, finns under flik längst upp på sidan! Är det nåt plagg eller modell ni saknar där, tveka inte att fråga. Priserna kommer vara pyttelite lägre i shoppen, men vid beställningar får ni ju bestämma utifrån era egna premisser.

3 kommentarer:

  1. Oj, vilka fina mössor!!! Gillade speciellt den bruna med vita hjärtan på och de fina hjälmmössorna:)

    SvaraRadera
  2. Superfina mössor, gillade verkligen hjälmmössorna :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...