måndag, augusti 08, 2011

Mitt tygförråd är städat!

Innan jag for till stugan blev äntligen städningen av mitt tygförråd avklarad! Därför fattas det oxå en del tyghögar på dessa bilder, då jag ska sälja iväg lite och bitar av några som väntar på tillklippning. =) Men det mesta är med! Min syhörna är ockuperad av diverse annat nu, vi väntar på tapetsering m.m. på övervåningen, så därför sitter jag i vardagsrummet och syr just nu, och det blir oxå nere jag har alla tillklippta plagg, tillklippta mönster, trådar och dylikt.


Sett utifrån. I påsarna till vänster har jag lite kläder att sy om, fodertyger och muddtyger. Nere närmast dörren. De flesta av mina trikåtyger, som jag inte kan få fint vikta, haha! I lådan till vänster har jag mina "påsmönster" dvs. köpta mönster från STIL, Burda osv. Längst ner har jag sömnadstidningar och mönsterböcker.



Halva förrådet, längst upp förvarar jag vadd, skinn, fleece och liknande. I lådan här har jag små tygsnuttar.
Inåt, jag har sorterat tygerna i storleks och material-ordning. Längst in är det högar med sy-om-kläder, och allra längst ner en massa jeans!

Så var titten slut för denna gång! Är så glad över mitt tygförråd (som ligger i vårt sovrum) , min lilla oas , är så härligt att gå in där och fantisera ihop plagg.

1 kommentar:

  1. oh vad härligt! Är lite avis faktiskt. Jag har alla mina tyger intryckta i ett skap i syrummet, eh förlat, vardagsrummet... :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...