tisdag, augusti 16, 2011

My Deer vilket fint tyg...

Här kommer ett till plagg jag sydde i stugan...! Den här klänningen, tänkt till Tiril, klippte jag till nästan direkt när det härliga Deer-tyget kom i början på sommaren, men den blev inte ihopsydd förrän i stugan... Men åh vad tyget är härligt! Mönstret är ur Ottobre nr 3 ? 2010 tror jag det var. Kuvertbody med puffärm, förlängde bara och ställde ut. Mörk bild för här var det regnigt ute när den togs...Dessutom kväll, men ville fota den innan den smutsades ner! =)
Tiril har använt den några gånger redan, bla på kräftskiva, hoppas vi hinner med fler gånger, får kanske ha kofta till eller långärmad body under nu i höst/vinter...

Goaste jäntan i världen, som idag har haft sin första inskolningsdag på förskolan!! Hjälp, nästan 2 år hemma har gått så fort! (Jag var ju först sjukskriven, sen 1,5 år föräldraledig...) Nästa vecka börjar jag jobba igen!




Igår la jag förresten ut tyger till salu både en del på Tradera och en del på facebookgruppen "Tygsamlarna" för de som är intresserade!!

4 kommentarer:

  1. Söt tjej och söt klänning! Förstår att det känns konstigt med inskolning, vi håller på vi också! De växer alldeles för fort=)

    SvaraRadera
  2. Söt klänning, super härligt tyg. Här är det inskolning på måndag.

    SvaraRadera
  3. Fin klänning, det där tyget är verkligen fint! Blir väl jättebra med strumpbyxor och kofta i höst!

    SvaraRadera
  4. Alldeles ljuvlig liten klänning, på en väldigt söt modell med :) Jag insåg precis att nästa år är det inskolning för min äldsta på skolan, gah, han är verkligen ingen liten plutt längre :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...