fredag, september 23, 2011

Halternecktop re-doad till coola brallor! =)

För några veckor sen var jag på en av IKEAs stora parkeringsloppisar som de hade över hela landet samtidigt. Där hittade jag en halterneck-top som jag tyckte hade hur läckert tyg som helst. Modellen var inte riktigt den stil jag använder (längre), men jag köpte toppen ändå för blott en guldtia.=) Just i syfte att sy nåt till dottern av det istället. Toppen var i väldigt fint skick, ett fint sweatshirt-tyg med katter!

Och detta är vad det blev av toppen.
Jag fick pussla och greja lite för att den skulle räcka till just byxor, men det var bara positivt då det blev en för mig ny modell. Snörningen på topen använde jag som snörning till byxorna framtill. I midjan har jag satt svart mudd från Stoff & Stil.

Byxbenen har jag sytt i 3 olika delar per ben, vet inte om det syns på bilden men det blev en söm tvärs över benet (på bredden), och sen har jag rynkat mot ett smalare byx-slut, så det blev lite puffigt strax under knät.
Såhär såg toppen ut. =) Är kul att re-doa!!! Speciellt då det är i ett så här roligt tyg!

6 kommentarer:

  1. Vad kul! roligt tyg och byxorna blev ju jättefina!

    SvaraRadera
  2. Åh vilka härliga brallor det vart :) Kul att fynda och få till det så bra :)

    SvaraRadera
  3. Finurligt och härligt resultat!

    SvaraRadera
  4. Åh vad fina och vilket underbart tyg!

    SvaraRadera
  5. Härligt tyg och underbara byxor. Jag gillar snörningen skarpt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...