söndag, november 13, 2011

Veckans re-do: Mini-linne o T-shirt blir klänning med rynk!

Fortsätter med min för tillfället superroliga utmaning att sy om gamla plagg, minst ett i veckan var det ju...Den här veckan har det blivit några stycken men väljer att bara visa ett så länge! =) Kom ihåg, om ni vill göra utmaningen med mig är ni välkomna, då kan vi göra en "officiell" utmaning här!


Här är det ett litet avlagt linne efter mig och en vanlig svart herr T-shirt som fått nytt liv. Som klänning med rynk och blomsterapplikation! Kantade halsen och ärmhålen med samma tyg, från linnet. Mönstret är mitt eget. Nederdelen klippte jag helt enkelt rakt av från T-shirtens nederdel.
Så här såg linnet ut. Inte längre min stil, föredrar lite längre modeller numer sen man fött 2 barn, hehe.

Och T-shirten.

Passade go-ungen fint, lite lång! Fast jag tog till lite extra i storleken, lillan har sån full garderob så jag har börjat mer inrikta mig på nästa storlek nu, 98.

Applikationen gjorde jag av tyg från linnet som ni ser, satte vlieseline bakom, sydde fast lite slarvigt med förstärkt raksöm, gjorde en "rosett" av spetsen från linnets urringning och sydde fast ovanpå.


5 kommentarer:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...