söndag, november 06, 2011

Veckans re-do: Topp blir klänning!

Jag har många i min närhet som vet hur mycket jag gillar att sy, och ger mig kläder som de själv inte längre behöver, så jag kan se om det är nåt jag kan sy om! =) *GILLA*. ;o) Högarna med dessa kläder har med tiden bara blivit större och större, och nu har jag bestämt att jag ska ta itu med minst 1 "re-do"-plagg per vecka, därav "Veckans re-do!"

Vill nån annan hänga på min lilla utmaning så är ni välkomna, jag länkar gärna till era bloggar! Kan bli en kul utmaning i höst...fast min egen utmaning är väl lite på obestämd tid, skulle jag ta bara ett plagg i veckan skulle jag kunna hålla på iallafall uppåt 2-3 år kan jag tro... =)


Denna vecka blev det så simpelt det bara går, jag jobbar i helgen så jag har sytt mest "snabbt och lätt". Min fostersyster har gett mig en hel del kläder. Denna top var en av de jag sparade för att sy om. Fick bli en klänning till min lilla donna!

Före.
Efter. Ser ju inte särskilt imponerande ut så här på golvet, hehe. Jag sydde bara igen den i ryggen och upp i armarna en bit, så den sitter bra på dottern. Easy piecy!


2 kommentarer:

  1. Kul utmaning, hoppas på massa inspiration!
    Själv har jag blivit sy-frälst efter att ha fått mitt första barn. Jag syr bebiskläder som besatt, och ska kanske också leta upp något gammalt plagg som kan bli något nytt till ongen :)

    SvaraRadera
  2. ibland behövs det inte så mycket för att det ska bli snyggt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...