söndag, november 27, 2011

Veckans re-do! Tighta toppar eller toppen-tights? =)

Söndag= veckans re-do! =) Den här veckan har jag tagit mig an dessa 3 toppar, den rutiga från min fostersyster och de 2 blå avlagda från mig...=)

 
De blev omvandlade till tights till lillan! De mörkblå i nuvarande stl. 92 (räckte inte till mer) och de 2 andra i stl. 98.

På de rutiga gjorde jag lite kul detalj med stjärnor på knäna....den uppmärksamme noterar ju snabbt att jag inte la mönstret lika på båda, dumt nog...=) Annars tycker jag det blev en kul detalj, med rutigt över rutigt.

De rutiga blev helt klart mina favoriter...Svart mudd Stoff och Stil.





dimmblå mudd från Stoff och Stil....
...och hör och häpna, vit mudd från Stoff och Stil! ;o) På de ljusblå blev spetsen nedtill på toppen en kul detalj nedtill på byxbenen.

Fortsätter nästa vecka med min "personliga" utmaning, känns fortfarande lika kul att omvandla gamla plagg till nya!
Idag har vi fått den första snön här, är vitt ute, passande med det första tända ljuset och skyltsöndag som vi varit på. =) Tiril är fortfarande förkyld, men vi hoppas det går mot bättring i veckan...Jag har också smittats lite, är väldigt tjockt i bihålorna. Men ny vecka nya tag!

4 kommentarer:

  1. Tjusigt! Det finns så himla mycket man kan re-doa från gamla plagg, kul, enkelt & miljövänligt!

    SvaraRadera
  2. Super fint, kul grej, gillar de ljusblå med spetsen!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag har mailat dig angående en beställning på filtar men inte fått svar. Ville kolla att du fått det? :) Jag kollar nämligen runt på andra som kan sy filtar nu och det vore bra om du kunde svara om du kan ta dig an ett uppdrag så jag vet om jag ska fråga vidare eller inte? :) Tack

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...